لگوی خبرنامه

خب دوستان امروز 2 بهمن 1401 برای شما دانش آموزان میشه گفت ساحل آرامشی هستش بعد از امتحانات مدارس و برای کنکوری های عزیز بعد از شرکت در اولین کنکور زمستانی برای دوره کارشناسی

با این حال در میان گذار از این زمستان متفاوت که با سرمای عجیب و قطعی گاز به خاطر توقف صادرات گاز از تاجیکستان به قسمت های شمالی کشور در کنار آلودگی هوا در بسیاری از نقاط ایران زمین همراه بود. تعطیلی آموزش حضوری و فعالیت در بستر مجازی به عادت برای بسیاری از دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها مبدل شده. در ادامه به مختصری از این اخبار میپردازیم.

مدارس شهری خراسان شمالی مجازی شد. با اعلام سخنگوی ستاد مدیریت بحران گاز خراسان شمالی، ساعت شروع به کار تمامی ادارات و مجموعه‌های دولتی از 9:30 تا پایان وقت اداری خواهد بود.

مدارس شهری به صورت مجازی و از طریق «شاد» ادامه میابد، اما مدارس روستایی همچنان حضوری خواهد بود.

مدارس و دانشگاه‌های کاشان فردا تعطیل شد.

با اعلام فرماندار کاشان، مدارس و دانشگاه‌های کاشان به همراه مهد کودک‌ها و پیش‌دبستانی نیز در این روز تعطیل خواهند بود.

همچنین مدارس و دانشگاه‌های برخی از شهرهای اصفهان نظیر اصفهان، فلاورجان، خمینی شهر، برخوار، مبارکه، زرین شهر و فولادشهر و نیز بخش های مرکزی شهرستان های شاهین شهر، نجف آباد، کاشان و آران و بیدگل و همچنین شهر سجزی به صورت غیرحضوری خواهد بود.

از طرفی وزیر آموزش و پرورش در مصاحبه با شبکه خبر اظهار داشت:

مدارس باید آخرین جایی باشد که تعطیل می‌شود. از فردا تمام مراکز آموزشی تهران و سایر مناطق کشور باز می‌شود مگر در موارد استثنا

این تعطیلی های برای بسیاری خشنود کننده نبوده نظیر معاون وزیر آموزش و پرورش، آقای کاظمی نیز گفتند: تعطیلی مدارس مورد تایید وزارت آموزش و پرورش نیست. در جلسه اخیر ستاد بحران تاکید شد که تعطیلی مدارس آخرین راه‌حل باشد. آموزش غیر حضوری وضعیت مطلوبی ندارد. هیچ روشی جایگزین آموزش حضوری در محیط مدارس و کلاس های درس نیست. آموزش های مجازی پاسخگوی همه نیازهای دانش‌آموزان نیست.

البته این گفته‌های جناب کاظمی درست از چرا که هنوز اساس و چارچوب بنیادی آموزش و پرورش ما در حال حاضر مبتنی بر آموزش حضوری میباشد. از محتوای درسی و کتاب ها گرفته تا سواد آموزشی و به کارگیری معلمان در بستر مجازی و برنامه های ساخته شده و در دسترس.

با تمام اینها نمیتوان باعث و بانی شکل کنونی آموزش مجازی یعنی کرونا رو فراموش کرد. به نقل از یورونیوز موج جدید کرونا در چین، 13 هزار مرگ ناشی از کویید تنها در طول یک هفته به ثبت رسانده. خدا به دادمون برسه!!

admin

ادمین محکینو

https://mahakino.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *