در این روزها شاهد برگزاری نمایشگاهی در گیلان در حوزه فعالیت کسب و کارهای دانش بنیان هستیم. از آنجا که تیم پژوهشی محکینو به عنوان یکی از هسته های فناور مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه گیلان در این رویداد حضور دارد، به معرفی این رویداد میپردازیم.

اهداف برگزاری نمایشگاه

به نقل ازخبرگزاری گیرا آنلاین_روهام قلیچی، دبیر اجرایی نمایشگاه اظهار کرد: این نمایشگاه برای اولین بار در استان طی سه روز از ۲۱ تا ۲۳ دی ماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه خدمات کسب و کار ایران در سطح ملی چندی پیش در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، افزود: گیلان به عنوان اولین استان در کشور است که شاهد برگزاری این رویداد خواهد بود.

وی افزود: در این نمایشگاه فعالان این عرصه حضور موثری خواهند داشت و خدمات خود را در حوزه کسب و کار در بخش صنعت، معدن، خدمات، تجارت و… در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی گیلان در شهر رشت برگزار خواهد شد.

دبیر اجرائی نمایشگاه خدمات کسب و کار گیلان تصریح کرد: هدف از برگزاری این رویداد، نمایش توانمندی های افراد و شرکت های مرتبط کشورمان در این حوزه است تا بازدیدکنندگان و علاقمندان بیش از پیش با توان بالای افراد در حوزه کسب و کار آشنا شوند.

وی با اشاره به دایر شدن میزهای مشاوره و توسعه خدمات کسب و کار و ارائه مشاوره های مرتبط با این حوزه در نمایشگاه مذکور گفت: از دیگر اهداف اصلی برگزاری این نمایشگاه، کمک به ارتقای فضای کسب و کار استان و دستیابی به رتبه های بالاتر استان گیلان در کشور در این زمینه است.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا با کمک دستگاههای اجرایی و تشکلهای مرتبط بخش خصوصی و ارائه مشاوره ها و خدمات حمایتی لازم، شاهد افزایش فضای امید آفرینی، نشاط و نیز ارتقای سطح دانش و مهارتهای جوانان و نوجوانان در کنار صاحبان کسب و کارها و مدیران بنگاههای اقتصادی باشیم.

قلیچی افزود: با توجه به رویکرد دانش بنیان این نمایشگاه، در کنار اساتید، موسسات ارائه دهنده خدمات در حوزه کسب و کار، شرکتهای مشاوره ای و واحدهای تولیدی و خدماتی، فضاهایی نیز به حضور شرکتهای فناور، نوآور ، صنایع خلاق، دانش بنیان و استارتاپ ها و نیز مراکز علمی و پژوهشی اختصاص یافته است.

قلیچی با اشاره به برنامه های علمی و اجرایی نمایشگاه مذکور گفت: برگزاری جلسات پرسش و پاسخ ، بیش از ۳۰ سخنرانی توسط اساتید ملی و استانی، سینما کارآفرینی و تحلیل فیلم برای دانش آموزان، دانشجویان و جوانان، ارائه تجربیات کارآفرینان موفق و غیر موفق کشور و استان، رونمایی و ارائه توضیحات در خصوص برخی سامانه های ارائه دهنده خدمات در حوزه کسب و کار از جمله برنامه های این نمایشگاه می باشد.

وی در ادامه گفت: برگزاری بازدیدهای دانش آموزان و دانشجویان، از این نمایشگاه، در قالب طرح ایران گشت، با همکاری اداره کل صمت، آموزش و پرورش، بنیاد نخبگان و دانشگاههای استان یکی دیگر از برنامه های موثر این نمایشگاه خواهد بود.

واحد پژوهشی محکینو نیز به عنوان یکی از مجموعه های پیشرو در امر آموزش و مشاوره و بویژه در امر برگزاری آزمون با نظارت سامانه سلامت در پاسخگویی اقدام به حضور در این رویداد کرده است.

لازم به ذکر است، در طول این رویداد میزبان علاقمندان حوزه آموزش در غرفه دانشگاه گیلان خواهیم بود.

admin

ادمین محکینو

https://mahakino.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *