برگزاری اولین دوره راهکارهای ایجاد یک کسب‌و کار موفق ویژه دانشجویان دانشگاه گیلان در دانشکده فنی شرق با ارائه دکتر بهمن شریف‌زاده هیئت علمی دانشگاه گیلان و مسئول ارزیابی شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان نهاد ریاست جمهوری و مهندس محمدرضا فلاح راد در روز دوشنبه 10 اردیبهشت ماه 1402 در محل دانشکده فنی شرق برگزار گردید.

با توجه به فضای کنونی دانشگاه‌ها در حال حاضر که تنها به علم آموزشی به دانشجویان می‌پردازد، نیاز اساسی وجود دارد که جدا از مقوله یادگیری و آموزش به دانشجو نشان داده شود چه مسیرهایی برای اجرای ایده‌های خلاق خود در اختیار دارد و راهکارهای ایجاد کسب‌وکار موفق چیست. هر دانشجو فارغ از سطح سواد و هوش دارای مهارت‌های خاصی بوده و ایده‌هایی گاهاً علمی در ذهن خود دارد. اما چون نه زیرساخت آماده‌ای برای اجرای آن سراغ ندارد نمی‌تواند از توان خود بهره کافی را ببرد.

هدف از برگزاری چنین جلسه‌ای این بود که به معرفی کسب‌وکارهای نوین و خلاق که با ابتکارات جالب توانسته بودند پیشرفت چشمگیری داشته باشند پرداخته شود. برای مثال جناب دکتر شریف زاده از شرکت‌هایی که با خلاقیت‌هایی نه چندان پیچیده و کاملا در دسترس توانسته بودند بازار و جایگاه ویژه خود را پیدا کنند مثال‌هایی را شرح دادند و از امکانات و کمک‌هایی که برای افرادی که می‌خواهند این مسیر را طی کنند صحبت کردند.

در ادامه برنامه مهندس محمدرضا فلاح که مدیرعامل تیم استارتاپی محکینو مستقر در دانشگاه گیلان است با به اشتراک گذاری تجربیات خود با دانشجویان در مورد اهمیت و پتانسیل ایده‌های موجود در افکار دانشجویان و اینکه مسیر اجرای این برنامه‌ها با چه موانعی میتواند روبرو شود به اشتراک تجارب پرداختند و ویدویی کوتاه از چالشهای یکی از شرکت‌های زنجیره‌ای دنیا پخش کردند.

admin

ادمین محکینو

https://mahakino.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *