مجموعه مهارت‌های مطالعه، مهارت‌هایی هستند که شما به آن‌ها نیاز دارید تا بتوانید به طور مؤثر مطالعه و یاد بگیرید – آنها مجموعه مهمی از مهارت‌های زندگی قابل انتقال هستند. مباحث این مقاله برای تمامی افراد به ویژه دانش‎‌آموران و دانشجویان مفید می‌باشد. مقاله‌ای که مطالعه می‌کنید شروع مجموعه مباحث محکینو درباره مطالعه است.

نکات کلیدی در مورد مهارتهای مطالعه:

  • شما رویکرد شخصی خود را برای مطالعه و یادگیری به گونه‌ای توسعه خواهید داد که نیازهای فردی شما را برآورده کند. همانطور که مهارت‌های مطالعه خود را توسعه می دهید، متوجه خواهید شد که چه چیزی برای شما مفید است و چه چیزی برای شما مفید نیست.
  • مهارت های مطالعه موضوع خاصی نیستند – آنها عمومی هستند و می توانند هنگام مطالعه در هر زمینه‌ای مورد استفاده قرار گیرند. مطمئناً باید مفاهیم، ​​نظریه ها و ایده های پیرامون حوزه موضوعی خاص خود را درک کنید. با این حال، برای اینکه از مطالعات خود بیشترین بهره را ببرید، باید مهارت‌های مطالعه خود را توسعه دهید.
  • شما باید تمرین کنید و مهارت‌های مطالعه خود را توسعه دهید. این باعث افزایش آگاهی شما از نحوه مطالعه می‌شود و اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت. پس از تسلط، مهارت‌های مطالعه در طول زندگی شما مفید خواهد بود.
  • مهارت‌های مطالعه فقط برای دانش‌آموزان نیست. مهارت‌های مطالعه قابل انتقال هستند – شما آنها را فراتر از تحصیلات خود در زمینه‌های جدید با خود خواهید برد. به عنوان مثال، مهارت‌های سازمانی، مدیریت زمان، اولویت بندی، یادگیری نحوه تجزیه و تحلیل، حل مسئله و خود انضباطی که برای حفظ انگیزه لازم است. مهارت‌های مطالعه ارتباط نزدیکی با نوع مهارت‌هایی دارد که کارفرمایان به دنبال آن هستند.

خب موضوعاتی که می‌خواهیم بپردازیم در سرفصل‌های زیر دسته‌بندی در ادامه به آن می‌شوند:

مدیریت کردن برای مطالعه

 مدیریت مطالعه اولین قدم مهم برای مطالعه موثر است. صفحه ما مهارت‌های اساسی سازمانی را پوشش می‌دهد که باید در نظر بگیرید – اصولی مانند مکان و زمان مطالعه و اهمیت ایجاد شبکه‌ای از مخاطبین که می توانند در صورت نیاز به شما کمک کنند.

پیدا کردن زمان برای مطالعه

 این صفحه برخی از اصول اولیه مدیریت زمان را با اشاره به مطالعه پوشش می‌دهد. اگر زمان خود را بد مدیریت کنید، بهره‌وری کمتری خواهید داشت که می‌تواند منجر به استرس و اضطراب شود. این صفحه با تشریح اهمیت جدول زمانی مطالعه شخصی و نحوه تعیین اهداف و اولویت‌بندی زمان به شما کمک می‌کند.

منابع اطلاعاتی برای مطالعه

یاد بگیرید که منظور و اهمیت اسناد اولیه، ثانویه و ثالث چیست و چگونه می‌توانید چنین اطلاعاتی را در یک کتابخانه یا آنلاین تهیه کنید.

سبک‌های نوشتاری

با درک سبک‌های مختلف نوشتاری می‌توانید آنچه را که می‌خوانید در چشم‌انداز قرار دهید. این صفحه سبک‌های اصلی نوشتاری را که احتمالاً با آن‌ها مواجه خواهید شد، شامل سبک‌های دانشگاهی، ژورنالی و روزنامه‌نگاری را پوشش می‌دهد.

خواندن انتقادی و راهبردهای خواندن

این صفحه توضیح می‌دهد که منظور از خواندن انتقادی و تفکر انتقادی چیست – مهارت‌هایی که برای یادگیری واقعی، توسعه شخصی و پیشرفت ضروری هستند. این صفحه همچنین نحوه ایجاد یک استراتژی خواندن شخصی و استفاده از SQ3R را برای کمک به مدیریت خواندن خود پوشش می دهد.

خواندن موثر

هنگام مطالعه، این احتمال وجود دارد که شما نیاز به خواندن اطلاعات زیادی داشته باشید – و مایلید با توسعه مهارت‌های خواندن خود از این زمان تا حد امکان به طور موثر استفاده کنید. راه‌هایی را کشف کنید که می‌توانید با خواندن خود درگیر شوید، پیوند ایجاد کنید، نظرات را درک کنید و ایده‌ها و تحقیقات را در چشم‌انداز قرار دهید. به طور خلاصه، مهارت‌های خواندن خود را توسعه دهید.

یادداشت برداری

یادگیری یادداشت برداری موثر نه تنها برای مطالعه مهم است، بلکه در بسیاری از موقعیت‌های دیگر، در محل کار و زندگی شخصی شما نیز مهم است. مهارت‌های یادداشت برداری خود را با کمک ما توسعه دهید: یادداشت برداری برای تبادل کلامی و یادداشت برداری برای خواندن.

برنامه‌ریزی یک مقاله

 قبل از شروع نوشتن، باید به دقت در مورد یک مقاله یا یک اثر مکتوب دیگر فکر کنید و برنامه ریزی کنید.ما در این مقاله چارچوبی برای برنامه‌ریزی در اختیار شما قرار می‌دهیم تا مطمئن شوید که کار شما مرتبط، خوب ساخته شده و به طور کارآمد تولید شده باشد.

مقاله‌نویسی

در این مقاله به بررسی مراحل نوشتن یک مقاله میپردازیم.تا از اشتباهات رایج اجتناب کنید و بهترین روش را دنبال کنید تا اطمینان حاصل کنید که کاری که تولید می کنید از کیفیت بالایی برخوردار است.

چگونه یک پایان‌نامه یا پایان نامه بنویسیم

کار بر روی یک پایان نامه، پایان نامه یا سایر پروژه‌های تحقیقاتی می‌تواند چالش برانگیزترین بخش مطالعه باشد. راهنمای ما توصیه‌های عملی ارائه می‌دهد و نحوه کار بر روی هر بخش از یک سند تحقیقاتی را توضیح می‌دهد، از جمله:

نحوه نوشتن پروپوزال تحقیق

مسائل اخلاقی در پژوهش

تحقیق و نگارش نقد ادبیات

نوشتن متدولوژی شما

نوشتن نتایج و بحث خود

ارجاع تحصیلی

 اگر دانش‌ یا دانشجو هستید، یادگیری نحوه ارجاع صحیح بسیار مهم است. این صفحه نه تنها به این موضوع می‌پردازد که چرا باید ارجاع دهید و چه اتفاقی ممکن است بیفتد، بلکه شامل دستورالعمل‌های دقیقی در مورد نحوه ارجاع به انواع مختلف مواد نیز می‌شود.

تئوری چیست؟

به عنوان یک یادگیرنده باید با تئوری درگیر شوید، اما دقیقاً نظریه چیست؟ نظریه تلاشی است برای ارائه درک. نظریه‌ها تلاش می‌کنند به این سؤال پاسخ دهند، “چرا؟” و بنابراین کنجکاوی ما را برآورده کنید. درباره تئوری ها و نحوه توسعه آنها بیشتر بیاموزید.

کارهای تکمیلی تکلیف:

قبل از اینکه تکلیف خود را برای مدرسه، دانشگاه یا محل کار ارسال کنید، یک سری بررسی‌های نهایی را انجام دهید. از اشتباهات احتمالی شرم‌آور یا پرهزینه خودداری کنید و اعتبار کار خود را افزایش دهید

مهارت های تجدید نظر:

بازنگری برای امتحانات می تواند برای بسیاری از افراد یک چالش واقعی باشد. برخی از مهارت‌های کلیدی را بیاموزید و تمرین کنید تا زمان بازبینی خود را تا حد امکان سازنده و مؤثر کنید و شما را برای امتحانات و آزمون‌ها آماده‌تر کنید.

مهارت‌های نوشتن

بخش مهارت‌های نوشتاری “مهارت‌هایی که شما به آن نیاز دارید” شامل بسیاری از صفحات دیگر است که امیدواریم برای شما مفید واقع شود. صفحات ما: برای مثال املا، گرامر و نقطه‌گذاری می‌توانند به نوشتن تکالیف کمک کنند. همچنین می‌توانید اطلاعاتی را در صفحات ما بیابید: نوشته‌های خنثی جنسیتی و کلیشه‌هایی که باید از آن اجتناب کنید.

مهارت‌های بین فردی

مهارت‌های بین فردی مهارت‌هایی هستند که ما هر روز برای تعامل با دیگران از آن‌ها استفاده می‌کنیم و بسیاری از آنها برای مطالعه مؤثر مرتبط هستند. به عنوان مثال نگاه کنید به: مهارت‌های گوش دادن، حل مسئله و تصمیم‌گیری، پرسشگری و انواع سوالات، ارتباط کلامی و صحبت موثر.

در پایان خوشحال می‌شویم نظرات و پیشنهادتان را درباره موضوعات و کیفیت مقالات ارائه شده را ببینیم. با تشکر محکینو

منبع

admin

ادمین محکینو

https://mahakino.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *