امروز 17 بهمن ماه به میزبانی دانشگاه گیلان کارگاهی ویژه هسته و واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد برگزار شد. برای درک اهمیت چنین جلساتی باید در نظر داشت که با رشد روز افزون فناوری و به کارگیری دانش و امکانات روز توسط شرکت‌ها و کمپانی‌های مطرح دنیا و دولت‌های قدرت‌مند برنده رقابت آن شرکت و دولتی است که بتواند با کمک دانش روز و تجاری سازی آن دیگر رقبا را جا گذارد. به همین منظور یکی از دغدغه‌های اصلی در کشورمان ایجاد ارتباط میان تولید علم در دانشگاه و استفاده از آن بازارهاست.

تالار حکمت دانشگاه گیلان- 17 بهمن ماه 1401

در طول سالیان گذشته قانون گذاران و دولت مردان برای حمایت از این رویکرد معاونتی تحت نام معاونت دانش‌بنیان ریاست جمهوری تاسیس کردند تا بتوانند به شرکت‌های صاحب ایده و خلاق که پتانسیل رشد در بازار داخل و بین المللی را دارا هستند، از طرق مختلف و حمایت‌های گوناگون بهره‌مند کنند. با اینحال بسیاری از این مجموعه‌های علمی و صنعتی شناخت درستی از این مزایا و نحوه کسب آن ندارند و بسیاری از این امکانات و پلن‌های حمایتی بی بهره می‌مانند.

مدرس این دوره جناب آقای دکتر بهمن شریف زاده عضو هیات علمی دانشگاه گیلان و از کارشناسان ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان بودند. در طول برگزاری این کارگاه آقای دکتر شریف زاده سرفصل‌های اصلی شرکت های دانش‌ بنیان از جمله:

  • تاریخچه و ساختار اجرای قانون دانش بنیان در کشور
  • معرفی انواع محصولات دانش‌بنیان و چگونگی سطح بندی آنها
  • معرفی انواع شرکت‌های دانش‌بنیان و مؤلفه‌های تشخیص آنها
  • چگونگی ثبت نام و ارزیابی شرکت‌های متقاضی دانش‌بنیان شدن
  • چالش‌های دانشگاهیان در پیوستن به اکوسیستم دانش بنیان
  • معرفی حمایت‌های موجود از شرکت‌های دانش بنیان
  • پرسش و پاسخ و جمع بندی

دوستان علاقه‌مند جهت آشنایی با شرایط و چگونگی ارزیابی محصولات دانش‌بنیان میتوانند با مراجعه به آدرس https://daneshbonyan.isti.ir و مطالعه سرفصل‌ها و تعاریف از این خدمات استفاده کنند.

admin

ادمین محکینو

https://mahakino.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *