لگوی خبرنامه

خب دوستان با یک قسمت دیگه از چه خبرا؟! در خدمتتون هستیم، واسه خوندن قسمت قبلی میتونین وارد لینک شوید.

اعلام تقویم آموزشی نیمسال دوم دانشگاه تهران

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده از سوی معاونت آموزشی دانشگاه تهران، فرایند ۶ روزه انتخاب واحد دانشجویان تمام مقاطع تحصیلی دانشگاه تهران از روز شنبه ۸ بهمن‌ماه آغاز شد و پنج‌شنبه ۱۳ بهمن‌ماه به پایان رسید.

۳ روز پس از پایان فرایند انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه تهران، کلاس‌های درسی دانشجویان تمام مقاطع تحصیلی این دانشگاه آغاز می‌شود؛ براین اساس نیمسال دوم از ۱۶ بهمن‌ماه آغاز شده و ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۲ به پایان می‌رسد. 

آخرین روز از بهمن‌ماه و ۲ روز نخست اسفند ۱۴۰۱، به عنوان بازه زمانی حذف‌واضافه دانشجویان اعلام شده است. براساس تصمیم‌گیری معاونت آموزشی دانشگاه تهران، روزهای ۸ و ۹ اسفند برای کنترل نهایی واحدهای درسی اعلام شده است. دانشجویان دانشگاه تهران می‌توانند در روزهای ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت و یک خرداد ۱۴۰۲ برای حذف اضطراری واحدهای درسی خود اقدام کنند.  

پرونده نیمسال دوم تحصیلی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ دانشگاه تهران با برگزاری فرایند امتحانات پایان‌ترم بسته می‌شود. امتحانات دانشجویان این دانشگاه از  ۲۵ خردادماه آغاز شده و ۸ تیرماه ۱۴۰۲ به پایان خواهد رسید./ایلنا

جزئیات آزمون عملی دانش‌آموختگان دندان‌پزشکی خارج از کشور

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانش‌آموختگان دندان‌پزشکی خارج از کشور که در آزمون مرحله اول (آزمون کتبی) پذیرفته شده‌اند، می‌بایست برای ثبت اطلاعات و شرکت در آزمون مرحله دوم (آزمون عملی) هجدهمین دوره آزمون ملی دانش‌آموختگان دندان‌پزشکی روز دوشنبه ۱۷ بهمن ماه به سایت اینترنتی پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران به نشانی http://gsia.tums.ac.ir/ic_dentistry_school مراجعه کنند.

ثبت اطلاعات آزمون ملی در تاریخ ۱۷ بهمن از ساعت ۸ صبح الی ۱۸ بهمن تا ساعت ۱۴ از طریق لینک https://azmoonmeli.tums.ac.ir/Hermes فعال می‌باشد.

با توجه به معرفی دانش‌آموختگان به واحد پردیس بین‌الملل دانشکده دندانپزشکی، ثبت اطلاعات در این سامانه اجباری بوده و عدم ثبت اطلاعات در سامانه در تاریخ‌های فوق به منزله انصراف دانش‌آموخته می‌باشد. ثبت اطلاعات باید توسط کامپیوتر انجام شود و ثبت اطلاعات با تلفن همراه امکان پذیر نیست. ثبت اطلاعات فقط به صورت اینترنتی بوده و امکان ثبت‌نام و مراجعه حضوری وجود ندارد.

مرحله اول (آزمون کتبی) هجدهمین دوره آزمون ملی دانش‌آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور در تاریخ ۱۵ دی‌ماه برگزار و نتایج آن روز سه‌شنبه ۱۱ بهمن‌ماه اعلام شد./ایلنا

ساختار آموزشی باید متناسب با تغییرات نسل بشود

یوسف نوری در گفت و گو با ایرنا درباره خصوصیت دانش‌آموزان دهه ۸۰ یا نسل زد (Z) اظهار داشت: همه این دانش‌آموزان فرزندان ما هستند و قائل به خط‌کشی میان نسل‌ها نیستم زیرا این عناوین برای نسل‌ها را ما نامگذاری می‌کنیم.

وی افزود: امروز دانش‌آموز در این زیست بوم ویژگی‌هایی دارد که بخشی درونی و بخشی هم با تاثیرپذیری از محیط است. فناوری‌های نوین، محیط اجتماعی و فرهنگی را باید بشناسیم و براین اساس برای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کنیم که اگر این کار را نکنیم، نمی‌توانیم ارتباط موثر با دانش‌آموزان برقرار کنیم.

نوری درباره حضور دانش‌آموزان در مراسم‌های مربوط به دهه فجر پیروزی جمهوری اسلامی ایران توضیح داد: دانش‌آموزان در برنامه جشن دانش‌آموزی فرزندان انقلاب چندین ساعت وقت خود را برای حضور در این مراسم گذاشتند زیرا این برنامه براساس سلیقه دانش آموزان تهیه شده بود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید برای آینده دانش‌آموزان تلاش شود، ادامه داد: همکاران ما در آموزش و پرورش این برنامه‌ریزی را انجام می‌دهند و انتظار داریم که رسانه‌ها این اقدامات مناسب را برجسته کنند تا در جامعه دیده شود زیرا این اقدامات کارهای فاخری هستند که برای دانش آموزان و معلمان در نظر گرفته شده و بهترین بستر برای این اقدام آموزش و پرورش است.

به گزارش ایرنا، نسل زد یا نسل نت به جوانانی گفته می‌شود که در سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۹۰( ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۰) متولد شده‌اند و ویژگی هایی متفاوت از نسل‌های گذشته مانند ریسک پذیری، سنت شکنی دارند.

این نسل از همان ابتدای کودکی پیشرفت اینترنت و سایر ابزارهای هوشمند دنیا را دیده‌اند و به همین دلیل به آن‌ها نسل نت (اینترنت) یا بومی‌های دیجیتال هم گفته می‌شود و اکنون بسیاری از کارهای خود را با دستگاه‌ها و ابزارهای هوشمند انجام می‌دهند.

این نسل برآیند دنیای دیجیتال هستند که از همان بدو تولد در چنین بستری رشد کرده اند و به طور طبیعی خواسته ها، باورها و ارزش های آنها با نسل های قبل بسیار متفاوت و نیازمند شناخت و بررسی بیشتر است.

کارشناسان معتقدند این نسل به دنبال یافتن حقیقت‌ها هستند و برای دریافت پاسخ‌های خود هزینه‌ می‌کنند و در نهایت با انجام گفت‌وگوهای مختلف بطور آزادانه به ارائه نظرات خود می‌پردازند.

در واقع ضروری است هم زبان این نسل را درک کرد و هم با تفاهم و همدلی این افراد را با رویه‌های غالب جامعه و ارزش و هنجارهای عرفی اجتماع آشنا کرد تا یک توافق مسالمت‌آمیز در جامعه ایجاد شود./ایرنا

معصومه نجفی در گفت و گو با خبرنگار ایرنادرباره برنامه‌های در نظر گرفته شده برای جبران افت تحصیلی دانش‌آموزان اظهار داشت: جبران عقب افتادگی تحصیلی دانش‌آموزان در دوران غیرحضوری بودن مدارس موضوع بسیار مهمی است هرچند در روزهایی که آموزش غیرحضوری و به صورت مجازی بود، روزانه ۱۲ میلیون دانش آموز در شبکه شاد حاضر بودند و روزانه حدود ۴۰۰ میلیون پیام صوتی و ۷۰ میلیون فایل در این سامانه جا به جا می‌شده و گفتمان آموزشی در جریان بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با این فاصله ایجاد شده به واسطه تعطیلی‌های مدارس در کلاس‌های درس، معلم باید وقت و انرژی بسیار بیشتری بگذارد. اکنون در تهران و شهرستان‌های این استان، صحبتی است که اگر شورای مدرسه تشخیص داد که تعداد بسیاری از دانش آموزان در کلاس‌های درس به آموزش نیاز دارند از ظرفیت پنجشنبه‌ها هم استفاده شود که تصمیم این موضوع با شورای مدرسه است.

نجفی با بیان اینکه برنامه مد نظر برای جبران یادگیری دانش آموزان ابتدایی این است که از زمان پنجشنبه‌ها استفاده کنیم، یادآور شد: اما باید دوره‌ای مانند طرح جبران تثبیت یادگیری که در تابستان برای دانش‌آموزان برگزار شد، استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: بنا به دلایلی بخش دوم دوره طرح جبران تثبیت یادگیری برگزار نشد و با توجه به اینکه تعطیلی‌های مدارس بیشتر در استان تهران بود، عقب ماندگی‌های تحصیلی با استفاده از ظرفیت پنجشنبه‌ها جبران می‌شود.

نجفی افزود: در طرح جبران و تثبیت یادگیری هم باید وقت اضافه‌ای برای آموزش در نظر گرفته شود اما برای برگزاری کلاس‌های آموزشی در روز پنجشنبه، شورای مدرسه تصمیم می‌گیرد. برخی معلمان اعلام کرده‌اند که در فضای مجازی هم وقت بسیاری گذاشته‌اند و دانش آموزان آنها به دروس مسلط هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: برگزاری کلاس در روز پنجشنبه را به تشخیص شورای مدرسه گذاشتیم تا معلمان به آنها انتقال دهند که چه تعداد از دانش آموزان در یادگیری با مشکل مواجه‌اند./ایرنا

وزیر آموزش و پرورش از رفع ابهام رتبه‌بندی معلمان طرح مهرآفرین خبر داد و گفت: احکام رتبه‌بندی معلمان مهرآفرین مانند سایر معلمان از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اعمال می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، یوسف نوری اظهار کرد: با رییس دیوان محاسبات مذاکرات انجام شده و مکاتبات و برگزاری جلسات کارشناسی و مدیریتی صورت گرفته است لذا تاریخ اعمال رتبه‌بندی معلمان مهرآفرین از 31 شهریور ماه 1400 است.

وی تصریح کرد: تاکنون برای این معلمان مانند سایر مشمولان، 10 ماه فوق‌العاده رتبه‌بندی پرداخت شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه احکام معلمان طرح مهرآفرین طی چند روز آینده صادر می‌شود، تصریح کرد: بر این اساس تاریخ اعمال رتبه‌بندی معلمان طرح مهرآفرین از 31 شهریور 1400 خواهد بود.

وی گفت: نومعلمان (استخدامی های پس از 31 شهریورماه 1400) نیز مشمول نظام رتبه‌بندی می‌شوند و این معلمان باید نسبت به بارگذاری مدارک و مستندات خود در سامانه رتبه بندی به آدرس https://www.rtb.medu.ir اقدام کنند./تسنیم

admin

ادمین محکینو

https://mahakino.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *