لگوی خبرنامه
لگوی خبرنامه بخش خبری محکینو

خب سلام دوستان محکینویی، امروز اومدیم با چندتا خبر در خدمتتون باشیم.

خب اولویت ما با خبرای زلزله‌است، متاسفانه لحظاتی پیش زلزله‌ی دیگه‌ای شهرستان خوی را دوباره لرزاند. بزرگی این زلزله 4.5 ریشتر و در عمق 8 کیلومتر زمین اتفاق افتاد. خب برای هم وطنامون که الان در شرایط سختی هستند، آرزوی سلامتی میکنیم. دیشب با وقوع زلزله وزیر کشور در منطقه حضور پیدا کردند. ظاهرا امدادرسانی به مصدومان به پایان رسیده، به گفته وزیر در حال حاضر نیروهای امدادی به دنبال اسکان موقت زلزله‌زدگان هستند.

متاسفانه در زلزله دیروز 3 هموطن رو از دست دادیم و چیزی حدود 816 نفر مصدوم داشتیم. در پی این زلزله حدود 70 روستا دچار خسارت شدند. با اعلام ستاد بحران تا پایان هفته مدارس خوی آموزش غیر حضوری خواهند داشت.

مسمومیت گاز منوکسید کربن چند دانش آموز

متاسفانه در صبح روز شنبه 8 بهمن ماه در تربت جام خراسان رضوی در مدرسه روستای موسی آباد به دلیل خراب بودن و یخ زدگی پیکج و رادیاتورها از هیتر گازی برای تأمین گرمای مورد نیاز کلاس استفاده میشود. به دلیل وزش باد، منوکسید کربن به داخل سالن برگشت و 4 دانش آموز و یک دبیر بر اثر استنشاق آن دچار مسمومیت شدند. خوشبختانه با مراجعه به موقع حادثه دیدگان به مرکز درمانی و تلاش کادر درمان پس از دوساعت ترخیص شدند.

همچنین بعد از ظهر شنبه در مدرسه فاطمیه در منطقه صفا شهر قم، 15 دانش‌آموز دچار مسمومیت شدند. دانش آموزان با علائم تهوع، استفراغ و سرگیجه به مراکز درمانی منتقل شده و تحت مراقبت پزشکی قرار گرفتند. خوشبختانه حال دانش‌آموزان خوب است.

تولد شیر سفید کرج

خب از خبرای بد فاصله بگیریم، در پارک محیط‌بان کرج یک توله شیر سفید به دنیا آمد. حدود یک ماه‌ونیم پیش شیرهای سفیدی که سه سال پیش از آفریقای جنوبی وارد شده بودند، زایمان کردندو توله ماده‌ای به دنیا آوردند. اسم این توله سانا است. با توجه به اینکه سانا خانم اولین توله شیر ماده بوده، و همیشه حق فرزند اول خورده میشه مادر سانا اونو قبول نکرده. حالا مسئولین پارک گفتند که نگهداری از سانا خانم رو خودشون به عهده گرفتند.

سامانه دانش‌آموزی برپا

وزیر آموزش و پرورش:

سامانه «برپا» برای جبران افت کیفیت تحصیلی و حل مشکل دانش‌آموزانی که به هر علتی دسترسی به تحصیل ندارند، راه‌اندازی شد. این سامانه بر اساس دانش روز طراحی شده و در آن از آخرین فناروی‌های در حوزه فنی و مدل کسب و کار استفاده شده است. در سامانه «برپا» تلاش شده است تا از ظرفیت جوانان، اولیا، دانشگاه‌ها، حوزه‌ها، پژوهشگاه‌های علوم پایه استفاده مناسب شود و این کار خیر را نشر و افزایش دهند./ایرنا

توضیحات دیوان عدالت اداری درباره حکم انفصال وزیر

دیوان عدالت اداری در خصوص اخبار منتشر شده در رسانه‌ها در مورد دادنامه صادره از این دیوان مبنی بر انفصال از خدمات دولتی وزیر آموزش و پرورش باذکر نکاتی اعلام کرد که اقدامات مذکور جملگی در حدود اختیاراتی است که قانون به دیوان عدالت اداری اعطا کرده است.بدیهی است این رای غیر قطعی بوده و حسب اطلاع واصل شده نسبت به رای مذکور درخواست تجدید نظر خواهی شده است. در خصوص ادعای مطرح شده در باب اجرای رای قطعی دیوان در سال‌های پیشین، بررسی صحت وسقم این موضوع امری دارای ماهیت قضایی است که تشخیص و احراز آن با مقامات قضایی رسیدگی اکننده به پرونده است./ میزان

admin

ادمین محکینو

https://mahakino.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *