میخوای باهوش تر بشی؟!
حالا چه کسی دوست ندارد باهوش باشد یا انیشتین خوانده شود؟ همه ما آرزوی این را داریم که فردی باهوش باشیم که بتواند به تمام سوالات پیچیده با ضربه زدن انگشتان پاسخ دهد در حالی که دیگران خیره می شوند و متعجب می شوند. مغز اندامی معجزه آسا با قابلیت های باورنکردنی است و هوش خوب می تواند شما را به مسیری طولانی در مسیر موفقیت برساند. پس چگونه می توان روی آن کار کرد؟ در اوایل دهه 1900، یک روانشناس آلمانی به نام ویلیام استرن اصطلاح “IQ” را ابداع کرد که به معنای ضریب هوش است و به مجموعه ای از تست های هوش با سیستم امتیازدهی به نام IQ اشاره می کند که می تواند هوش فرد را تعیین کند. محققان مختلف دیگری در طول سال‌ها بر روی ابداع این تست‌ها کار کردند تا به آنچه امروزه معمولاً تست هوش می‌نامیم برسند.

تست های هوش تا حد زیادی در آزمون های ورودی مدارس، آزمون های مهندسی، آزمون های MBA و حتی در طول مصاحبه های کاری برای سنجش هوش داوطلب گنجانده می شوند. تقریباً به یک روش رایج ارزیابی تبدیل شده است. در تست‌های استاندارد هوش، سیستم نمره‌دهی به این صورت است که میانگین نمره خام ۱۰۰ تعریف می‌شود. اکثر افراد بین ضریب هوشی ۷۵ تا ضریب هوشی ۱۲۵ امتیاز می‌گیرند. حدود ۵ درصد از افراد بالاتر از ضریب هوشی ۱۲۵ هستند که بسیار باهوش در نظر گرفته می‌شوند. 5 درصد نمره زیر ضریب هوشی 75 که کمتر از حد متوسط هستند. گفته می شود که انیشتین دارای نمره ضریب هوشی 160-190 بوده است در حالی که امتیاز استیون هاوکینگ 160 است. گفته می شود بالاترین نمره ضریب هوشی 250-300 توسط ویلیام جیمز سیدیس، نابغه کودک آمریکایی دیروز است.

اگر این اعداد به شما الهام گرفته اند تا بازی خود را نیز ارتقا دهید، ما 8 نکته آسان در مورد چگونگی شروع و کار در جهت بهبود IQ خود را به شما ارائه می دهیم.
نکات ساده برای افزایش ضریب هوشی

در حالی که همه ما برای ساختن عضلات خود بر فعالیت های فیزیکی تمرکز می کنیم، ماهیچه های مغز ما نیز برای ساختن، شکل دادن و سازماندهی خود به ورزش نیاز دارند. به گفته منسا: تست های هوش: راهنمای کاملی برای ارزیابی ضریب هوشی، “مغز ما به طور مداوم دستورالعمل های عملیاتی خود را بازنویسی می کند و ساختار خود را در پاسخ به تجربیات ما تغییر می دهد. درست مانند ماهیچه های بدن ما، ذهن ما نیز می تواند به ورزش واکنش نشان دهد و این امکان را به شما می دهد. مراقب باشیم و از نظر ذهنی بهتر باشیم.”

بنابراین در اینجا چیزی است که می تواند کمک کند:

1. سودوکو

ممکن است از اعداد متنفر باشید، اما این معما در واقع می تواند راهی خوب برای شما باشد تا آنها را دوست داشته باشید. وقتی شروع به درک اصول اولیه کردید، سودوکو آسان است. این یک تمرین مغزی عالی است زیرا سعی می‌کنید محاسبه کنید کدام عدد کاملاً در کدام مربع قرار دارد. اعتیادآور هم هست
2. پازل

خب، واقعاً لازم نیست برای تهیه کتاب های پازل به فروشگاه بروید. انواع بی پایانی از بازی های حل پازل وجود دارد که می توانید به صورت آنلاین پیدا کنید و کرک کنید. اگر به استراحتی بین کار نیاز دارید، این می تواند یک تمرین سرگرم کننده برای مغز شما باشد و شما را نیز شارژ کند.

3. حل جدول کلمات

اگر دلیلی وجود دارد که چرا برخی افراد هنوز در مورد اشتراک روزنامه های چاپی خاص هستند، به دلیل جدول کلمات متقاطع است که روزانه می آید. تقریباً برای بسیاری به یک عادت تبدیل شده است، کسانی که نمی‌توانند بدون تلاش برای پر کردن آن جعبه‌های گمشده، به روز خود ادامه دهند. جدول کلمات متقاطع یک راه عالی برای انعطاف پذیری عضلات مغز، بهبود دایره لغات و دانش عمومی است.

4. شطرنج

آیا می‌دانستید که برخی از بالاترین امتیازهای IQ مربوط به شطرنج‌بازان مشهور جهان مانند گری کاسپاروف و جودیت پولگار است؟ شطرنج یک بازی فشرده است که در آن باید خیلی فکر کنید. هر حرکتی باید برنامه ریزی و استراتژی باشد، اما اجازه ندهید که شما را بترساند. شما چیزهای زیادی یاد خواهید گرفت.
5. یک ساز موسیقی یاد بگیرید

موسیقی همیشه بهترین درمان است، آیا موافق نیستید؟ یادگیری نواختن یک ساز موسیقی جذابیت متفاوتی دارد. علاوه بر این، از مغز شما نیز عالی است! قسمت های مختلف مغز شما در حالی که از انگشتان یا دهان خود برای نواختن، گوش دادن به آهنگ ها، آهنگسازی، هماهنگی با دیگران و غیره استفاده می کنید، کار می کنند. و در پایان روز، ناامیدکننده است.

6. عاشق ریاضیات شروع کنید

آمارها حاکی از آن است که برخی از ثروتمندترین افراد جهان در برخورد با اعداد عالی هستند. زمانی که کسب و کار بزرگی دارید که باید به آن رسیدگی کنید و اطمینان حاصل کنید که به طور تصاعدی در حال رشد است، ضروری است. پس از ریاضی فرار نکنید! حتی محاسبات ساده، که ما اغلب برای آن به ماشین حساب متوسل می شویم، باید به تنهایی انجام شود.
7. بازی های استراتژیک انجام دهید

اگر از قبل بازی های ویدیویی مبتنی بر استراتژی مانند Age of Empires، Civilization، Crusader Kings و غیره را دوست دارید، در مسیر درستی قرار گرفته اید. آنها می توانند در خم کردن عضلات مغز و بهبود ضریب هوشی به شما کمک کنند.

8. به چالش کشیدن خود ادامه دهید

به چالش کشیدن خود، این نکته کلیدی است. هرچه مغز شما بیشتر فعال بماند، بیشتر رشد خواهد کرد. مرزهای خود را فشار دهید و سعی کنید کارهای مختلفی انجام دهید. آشپزی را بیاموزید، در کلاس های کدنویسی شرکت کنید، انواع مختلف کتاب بخوانید، در برنامه های تناسب اندام هیجان انگیز ثبت نام کنید – بله، همه چیز را ادامه دهید! و سعی کنید بیشتر مراقب باشید و مسائل اطراف خود را زیر سوال ببرید.

تهیه کننده: مهدی

admin

ادمین محکینو

https://mahakino.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *