روز قبل از كنكور، درس خواندن به منظور یادگیری ممنوع

در صورت نیاز به مطالعه، فقط به دوره نكات مهم و خلاصه نویسی ها بسنده كنید. به هیچ وجه به دوره مطالبی كه از نظرتان گنگ یا پیچیده است، نپردازید . زیرا مطالعه فشرده در روز آخر هیچ نتیجه ای جز آشفته كردن احتمالی ذهن شما نخواهد داشت.

 

نكاتي كه بايد رعاريت كنيم

  • شناسایی حوزه امتحانی

داوطلبان بهتر است در روز قبل از برگزاری آزمون، نسبت به شناسایی حوزه امتحانی خود اقدام کنند تا در روز برگزاری آزمون با آرامش کامل در جلسه آزمون حاضر شوند.

  • خوردن شام سبک و خواب راحت

شب قبل از کنکور شام سبکی بخورید تا راحت ‌تر بخوابید و در وعده‌ های روزانه هم، غذا‌ های حاوی کربوهیدرات‌ های پیچیده مثل نان، برنج و سیب زمینی بخورید.در کنکور سرعت به همراه دقت مورد توجه است بنابراین داشتن خواب کافی و تغذیه مناسب برای داوطلبان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود؛ به همین جهت از انجام کار هایی همچون تمرین و مطالعه در شب‌ های باقیمانده به کنکور که سبب ایجاد استرس و خستگی در سیستم ایمنی بدن شما می شود دوری کنید.

  • نوشیدنی‌ های آرام‌ بخش بنوشید

نوشیدن یک لیوان شیر کم چرب، دوغ یا مقداری ماست سبب ایجاد کاهش استرس در داوطلب می شود. البته اگر دستگاه گوارش شما به شیر حساسیت دارد از شیر صرف نظر کنید. چای سبز، بادرنجبویه، اسطوخودوس، سنبل طیب و گل گاوزبان هم باعث آرامش خواهد شد و خوابی راحت را برایتان به ارمغان می ‌آورند.

عدم مصرف داروهای خواب آور

شب قبل از امتحان به هیچ عنوان دارو‌های خواب ‌آور مصرف نکنید و سعی کنید با دمنوش‌ ها درد‌های احتمالی مثل سردرد را تسکین دهید.

  • آماده کردن وسایل مورد نیاز

چند مداد مشکی نرم، پاک‌ کن، مداد تراش، کارت ورود به جلسه، سنجاق، کارت ملی، ساعت مچی، دستمال کاغذی یا پارچه ای، یک بطری آب کوچک در بسته، مواد قندی مثل شکلات را از روز یا شب قبل کنکور آماده کنید و یک جا قرار دهید و به ‌هیچ عنوان این کار را برای صبح نگذارید.

نکات مهم درباره برگزاری کنکور 1401 :

1- در زمان حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرينت كارت شركت در آزمون، اصل كارت ملي و يا اصل شناسنامه عكس دار الزامي است.

 

2- هر داوطلب براي حضور در جلسه آزمون علاوه بر پرينت كارت شركت در آزمون گروه آزمايشي مربوط‌، لازم است اصل كارت ملي و يا اصل شناسنامه عكس دار، چند مداد سياه نرم پررنگ، مدادتراش، مداد پاكن و يك سنجاق و يا سوزن به همراه داشته‌ باشد.

 

تذكر بسيار مهم: همراه داشتن هرگونه وسايل ارتباط الكترونيكي و دستگاه حافظه‌دار (از قبيل پيجر، تلفن همراه، تبلت، قلم نوري، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند و …)، در جلسه آزمون حتي درحالت خاموش، علاوه بر اينكه موجب محروميت از گزينش در آزمون مي‌شود، به عنوان تقلب و تخلف نيز تلقي شده و با داوطلبان ذيربط براساس قانون رسيدگي به تخلفات و جرايم در آزمونهاي سراسري كه بخشي از آن در بند «و» آمده است، رفتار خواهد شد.

 

3- براي‌ آن‌ دسته‌ از داوطلبان‌ متقاضي شركت در آزمون گروههاي‌ آزمايشي‌ علوم‌ رياضي‌ و فني‌، علوم‌ انساني، علوم‌ تجربي و زبانهاي خارجي‌ كه علاقه‌مندي‌ خود را براي‌ شركت‌ در آزمون‌ گروه‌ آزمايشي‌ هنر با گذاشتن‌ علامت‌ در رديف‌ 39 تقاضانامه‌ اعلام‌ داشته‌اند، كارت‌ شركت در آزمون‌ گروه هنر نيز جداگانه‌ صادر گرديده‌ است‌. اين‌ دسته ‌از داوطلبان‌ لازم‌ است‌ پرينت كارت‌ شركت در آزمون گروه‌ هنر را نيز علاوه‌ بر پرينت كارت‌ شركت در آزمون ‌گروه آزمايشي‌ مربوط‌ از طريق پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش آموزش كشور دريافت ‌دارند. به عبارت ديگر براي‌ اين‌ قبيل‌ داوطلبان‌ دو كارت‌ شركت در آزمون‌ صادر شده‌ است‌ كه‌ لازم‌ است‌ پرينت هر دو كارت‌ شركت در آزمون را از طريق پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش آموزش كشور ‌دريافت‌ نمايند.

 

4 – چنانچه مشخصات کارت ورود به جلسه کنکور 1401 دارای اشکال هست،حتما قبل‌ از برگزاري‌ آزمون‌ با مراجعه به باجه رفع نقص وضعيت‌ خود را مشخص‌كرده ‌باشند، بديهي‌ است‌ در حين‌ اجراي‌ آزمون‌ و بعد از آن‌ اقدامي‌ انجام‌ نخواهد شد. هم چنین می توانید برای دیدن توضیحات بیشتر در این رابطه از مطلب نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور دیدن کنید.

 

منابع : سازمان سنجش

admin

ادمین محکینو

https://mahakino.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *