با فرا رسیدن ایام اعلام نتیجه آزمون سراسری سال 1403 و از طرفی کمتر از یکماه فرصت تا بازگشایی دانشگاه‌های سراسری برای آغاز فصل جدید آموزشی و پذیرش دانشجو از میان داوطلبان متقاضی که درصد بالایی از آنها به تازگی دوره تحصیلی خود را در مدارس به پایان رسانده‌اند، گروه آموزشی محکینو اقدام به برگزاری همایشی در موضوع انتخاب رشته دانشگاهی کرده است.

یکی از دلایلی که گروه آموزشی محکینو دست به این اقدام زده است، اهمیت بالای آن و تأثیر مهم آن بر زندگی هر داوطلب می‌باشد. درست است که دانش آموزان کمی پیش‌تر در آستانه ورود به مقطع دوم متوسطه تصمیم مهمی در زمینه انتخاب شاخه تحصیلی داشته‌اند، اما به طور قطع می‌توان گفت انتخاب رشته دانشگاهی نقطه عطف مسیر زندگی هر دانش آموز یا داوطلبی است چه در مسیر تحصیلی چه در زندگی شخصی. اینجاست که اهمیت تصمیم گیری درست و آگاهانه بیشتر نمایان می‌شود. یک دیدگاه غلط راجع به کنکور این است که اکثریت گمان میکنند با پایان آزمون سراسری یا امتحانات نهایی مدارس این ماراتن حیاتی برای ورود به دانشگاه‌ها به پایان می‌رسد اما باید گفت که آخرین پله چه بسا مهم ترین گام برای رسیدن به هدف در انتخاب رشته داوطلبین رقم می‌خورد.

همایش انتخاب رشته در تالار حکمت

چرا حالا تصمیم گیری درست و آگاهانه؟

چون برای هر داوطلبی که در سه سال گذشته روند پرفراز و نشیب داشته است میتواند تعیین کننده باشد. چه بسا داوطلبانی که با وجود داشتن کارنامه‌ای درخشان به خاطر ندانستن یا برداشت اشتباه چه در مورد علایق، چه در مورد توانایی‌ها و یا حتی درباره وضعیت سوابق تحصیلی، ویژگی‌ و ماهیت رشته‌های دانشگاهی باجود داشتن سابقه درخشان فرصت گرانبهایی که برایشان فراهم شده بود را از دست می‌دهند.

البته این قضیه می‌تواند وارونه نیز باشد، چه بسا داوطلبانی که با وجود داشتن کارنامه‌ای نه چندان قوی اما با انتخابی درست و آگاهانه از فرصت پیش‌ آمده بهترین استفاده را کردند. از اینرو لازم است که داوطلبان کنکوری و متقاضی ورود به دانشگاه‌ها به درستی با چم و خم  این مسیر حساس آشنا شوند تا بتوانند از جمله افراد برنده این ماراتن سرنوشت ساز باشند.

همایش انتخاب رشته محکینو

باتوجه به اهمیت موضوع و از آنجا که گروه آموزشی محکینو یگ مجموعه پیشگام و روبه جلو می‌باشد تصمیم به برگزاری اولین همایش انتخاب رشته در محیطی آکادمیک و دانشگاهی در تالار حکمت دانشگاه گیلان نمود. این همایش در کنار کسب آگاهی و اطلاعات راجع به انتخاب رشته سعی در معرفی بخشی از فضا و اتمسفر موجود در محیط دانشگاهی به مهمانان را نیز داشت.

همایش انتخاب رشته در تالار حکمت

گزارش همایش

برنامه‌های همایش ابتدا با نمایش تیزرهایی از معرفی محکینو و دانشگاه گیلان همراه بود در ادامه با تلاوت آیاتی از قرآن و سخنان ابتدایی مجری نوبت به سخنرانی نخست برنامه رسید که توسط مدیرعامل موسسه آموزش یاران رادگستر و همچنین مدیر واحد فناور محکینو یکی از واحدهای فناور برتر استان گیلان در سال 1402؛ جناب آقای مهندس فلاح‌راد به معرفی موسسه و بیان طرحهای در دست اجرای آن پرداختند. در ادامه شاهد حضور مدیر مرکز رشد دانشگاه گیلان و از اعضای هیئت علمی دانشگاه جناب آقای دکتر علی چائی‌بخش بودیم. در آخر که موضوع اصلی همایش بود جناب آقای مهندس دهدار که از مشاورین تحصیلی برتر استان با سابقه 10 ساله در زمینه مشاوره تحصیلی، آزمون و انتخاب رشته مشغول به فعالیت هستند به صحنه آمدند و در موضوع انتخاب رشته سخنرانی کردند.

مهندس فلاح راد

همایش انتخاب رشته در تالار حکمت

در ابتدا جناب مهندس فلاح راد به معرفی خود و گروه آموزشی محکینو پرداخت و اینکه آغاز فعالیت این مجموعه چگونه بود و از کجا شروع شد. در ادامه با تشریح برخی از دستاوردها و افتخاراتی که مجموعه در بازه کوتاه مدتی از زمان آغاز به فعالیت خود توانسته به آن دست یابد به بیان برخی از طرح‌ها و برنامه‌های پیشگامانه مجموعه مثل طرح کسب و کارهای هوشمند برای رده سنی مقطع دوم متوسطه که می‌تواند اهمیت زیادی در شکل گیری مسیر تحصیلی دانش آموزان داشته باشد پرداختند. در پایان هم از حضور میهمانان گرامی صمیمانه قدردانی کردند.

معرفی مرکز رشد و فضای دانشگاهی دانشگاه گیلان

در قسمت بعدی همایش جناب آقای دکتر علی چائی‌بخش از اعضای هیئت علمی دانشکده مکانیک دانشگاه گیلان و رئیس مرکز نوآوری و همچنین رئیس مرکز رشد دانشگاه گیلان حضور به عمل آورده و در ابتدا به توصیف فضای دانشگاهی و تفاوت آن با مدرسه و تغییراتی که در دانشجویان با گام نهادن در این نهاد آموزشی رخ می‌دهد پرداختند. از تعامل نزدیک دانشگاه و صنعت و اینکه دانشجوی موفق تنها با پیمودن مسیر تک بعدی در دانشگاه موفق نمی‌شود و نیاز دارد که بتوانند در کنار روند آموزشی خود به یادگیری و پرورش مهارت‌های مکمل نیز بپردازد. در ادامه ایشان به معرفی مرکز نوآوری و رشد دانشگاه، اهداف و شاخصه‌های این مرکز و پتانسیل آنها که برای کمک و استفاده دانشجویان مستعد و صاحب ایده از این امکانات پرداختند.در پایان هم برای تمامی دانش آموزان حاضر آرزوی موفقیت نمودند.

انتخاب رشته دانشگاهی

همایش انتخاب رشته در تالار حکمت

آخرین و مهمترین قسمت از همایش انتخاب رشته مربوط به خود موضوع انتخاب رشته و معرفی کدرشته محل‌ها و سازوکار پذیرش دانشگاه‌هاست. جناب مهندس دهدار که از مشاورین با سابقه در این حوزه می‌باشند. در ابتدا با خاطر نشان کردن این نکته که هر آنچه تلاش شده گذشته و الان باید با نگاه به نتایج چه خوب چه بد، نسبت به تصمیم‌گیری‌ معقولانه اقدام نمود. “اولا برای اونایی که نتایج خوب گرفتن کار به آخر نرسیده دوماً برای اونایی نتیجه دلخواهشون را نداشتن هم دنیا به آخر نرسیده!! با خودتون بررسی کنید دنبال چی هستید و چه انتظاراتی از خودتون دارید(انتظارات معقول) بعد وارد بادی انتخاب رشته بشید.” در ادامه با معرفی انواع دانشگاه‌ها و دوره‌ها، سپس معرفی مناطق و ناحیه‌ها، انواع سهمیه‌ها، انواع پذیرش، شهریه‌ها، کدرشته‌های پرمتقاضی، نحوه پذیرش دانشگاه‌ها ، شرایط بورسیه شدن و اپلای به دانشگاه‌های خارج از کشور مفصل پرداختند. در پایان هم در زمینه خدمت مشاوره انتخاب رشته به صورت شخصی‌سازی شده و ویژه که توسط گروه آموزشی محکینو ارائه می‌شود اقدام به دعوت نموندند.

تقدیر و تشکر

در پایان برنامه نیز از دانش آموزان نمونه‌ای که گروه آموزشی محکینو افتخار همکاری با آنها را در طول سال گذشته داشته تقدیر به عمل آورده و به پاس این همراهی لوح نفیسی اهدا گردید.

admin

ادمین محکینو

https://mahakino.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *